SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 im. Okrętu Rzeczypospolitej Polskiej "Poznań" W POZNANIU

Rok szkolny 2015/16

"CZAPLINKOWY ZAWRÓT GŁOWY" - KLASA 6A NA ZIELONEJ SZKOLE W CZAPLINKU

Uczniowie klasy 6a postanowili aktywnie zakończyć edukację w SP 45. Wybraliśmy się na Zieloną Szkołę w Czaplinku. Nie żałujemy! A dlaczego? Bo było przefantastycznie. Zaliczyliśmy rowery wodne, kajaki, wspinaczkę na ścianę oraz niebezpieczne wspinanie się na skrzynki z asekuracją linową. Świetnie bawiliśmy się także strzelaniem z wiatrówki i z łuku. Użyliśmy słonecznej kąpieli w jeziorze Drawskim. Przygodę w Czaplinku zakończyliśmy paintbolowym torem przeszkód w hardcorowych warunkach. Bogaty program nie przeszkodził nam w obejrzeniu meczu Polska-Niemcy, na którym solidarnie kibicowaliśmy naszym zawodnikom wspólnie z innymi uczestnikami. A cała nasza przygoda odbywała się pod okiem doświadczonej, wyjątkowej, super przyjaznej kadry instruktorskiej.
Polecamy Kusy Dwór w Czaplinku, a dla tych którzy lubią dobrze zjeść „szwedzki stół” na śniadanie i kolację, a na obiad regionalną kuchnię polską.
Zdecydowaliśmy, że powrócimy do Czaplinka za 10 lat i ponownie przeżyjemy tą wspaniałą przygodę survivalową.

więcej zdjęć...

WYCIECZKA KLAS IV NA ORP "POZNAŃ"

W dniach 08-10.06.2016 klasy IV a i IV b wybrały się na wycieczkę do Świnoujścia. Już po przyjeździe czekała nas niespodzianka, bo nie wszyscy wiedzieli, że Świnoujście to miasto, które jest położone na wyspach Uznam, Wolin i Karsibór, aby się tam dostać trzeba popłynąć promem. Była to dla nas duża atrakcja. Pierwszego dnia, zaraz po obiedzie, wybraliśmy się na spacer brzegiem morza, a ponieważ pogoda była piękna, to nie zabrakło również chętnych, by się wykąpać. Po kolacji, pełni nowych wrażeń, ciekawi, jak będzie wyglądał okręt, pojechaliśmy się zakwaterować na ORP,,POZNAŃ". Drugiego dnia wspólnie z przewodnikiem rozpoczęliśmy zwiedzanie okolicy. Po odbyciu przeszkolenia wojskowego w Forcie Gerharda zostaliśmy mianowani na pierwszy historyczny stopień wojskowy i staliśmy się rezerwistami regimentu. Następnie weszliśmy na latarnie morską, by podziwiać piękne widoki. Po obiedzie korzystaliśmy z pięknej pogody i uroków pobytu nad morzem, gdzie odbył się chrzest na "Wilczków Morskich". Po kolacji oficer dyżurny umożliwił nam spacer po porcie. Ostatniego dnia po śniadaniu razem z oficerem dyżurnym zwiedziliśmy okręt, następnie pożegnaliśmy Świnoujście i pojechaliśmy do Międzyzdrojów. Tam odwiedziliśmy odwrócony do góry nogami "Magiczny Dom", pospacerowaliśmy po molo. Po obiedzie z żalem musieliśmy opuścić nadmorskie tereny, by wieczorem wrócić do naszych ukochanych domów.

WYJŚCIE NA MECZ ŻUŻLOWY SPARTA WROCŁAW - FALUBAZ ZIELONA GÓRA

W niedzielę 5 czerwca klasa 5a wraz z wychowawcą oraz rodzicami udała się na mecz Ekstraligi Żużlowej Sparta Wrocław – Falubaz Zielona Góra. W tym sezonie zespół gospodarzy „jeździ” swoje mecze na stadionie na Golęcinie stąd też pomysł pokazanie uczniom sportu od kilku lat w Poznaniu nieobecnego a mającego w tym mieście głębokie korzenie. Atmosfera na widowisku była przyjazna a rywalizacja ukazała piękne oblicze sportu. Mamy nadzieję że takie wyjścia przysporzą Speedway-owi nowych kibiców.

Wycieczka do Kościana:
„Z PIRATAMI DOOKOŁA ŚWIATA W POSZUKIWANIU BIAŁEGO NENUFARU”

2 czerwca klasa 2a i 2b wybrały się na wycieczkę do Kościana do Nanufar Clubu. Dzieci zostały przywitane przez pirata, który skierował je na spotkanie z pozostałymi piratami.  Następnie poznani piraci ubrali dzieci w kamizelki asekuracyjne i wszyscy zebrali się na tratwę, z której rozpoczęli podróż w poszukiwaniu zaginionego skarbu. Piraci mieli pierwszą część mapy, a dzieci odnajdywały kolejne wskazówki, które były ukryte przy miniaturach budowli świata. Wskazówki te doprowadziły małych poszukiwaczy do nieznanego lądu gdzie odnaleźli kolejne informacje. Tam też otrzymali medale poszukiwaczy skarbów, które stały się przepustką do kolejnego etapu poszukiwania. Po pewnym czasie po dzieci przypłynęli Indianie z ostatnia częścią mapy. Podróż tratwy skończyła się w głównej wiosce, gdzie ukryta była ostatnia informacja wskazująca miejsce ukrycia skarbu. W końcu grupa odnalazła skarb i mogła zatańczyć radosny taniec. Nie zabrakło również pysznych kiełbasek z ogniska i lodów na ochłodę w ten gorący dzień, a także szalonej zabawy na placu zabaw. Było super!

WYCIECZKA DO WARSZAWY

Nie sposób zwiedzić Warszawę w ciągu dwóch dni, ale na pewno można poczuć jej atmosferę, podziwiać najważniejsze miejsca historyczne oraz najpiękniejsze zabytki. Dla większości uczniów klas piątych i szóstych naszej szkoły majowa wycieczka do Warszawy była pierwszą w życiu wyprawą do stolicy. Ciekawy program oraz świetne zakwaterowanie w hotelu Sokrates zapowiadało dni pełne wrażeń. Dopisała również pogoda dzięki czemu Warszawa przywitała nas oblana słońcem.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od placu Zamkowego i Zamku Królewskiego po czym przeszliśmy reprezentacyjną arterią miasta: Nowym Światem i Krakowskim Przedmieściem. Słuchaliśmy ciekawych przekazów przewodnika na Rynku Starego Miasta. Niemałych wrażeń dostarczył nam pobyt w Pałacu Kultury i Nauki oraz wjazd na trzydzieste piętro, skąd podziwialiśmy panoramę miasta. Popołudnie spędziliśmy w Łazienkach Królewskich – letniej rezydencji króla Polski.

Największą atrakcją w drugim dniu pobytu w Warszawie był Stadion Narodowy oraz Centrum Nauki Kopernik.

Pełni wrażeń żegnaliśmy stolicę, wsłuchując się w słowa piosenki:

„Jak przygoda, to tylko w Warszawie, w Warszawie, jak przygoda to w maju, gdy kwitną bzy”.

RAJD PIESZY Z KOBYLNICY DO DZIEWICZEJ GÓRY

Dzień przed długim Weekendem klasa 5a udała się na rajd pieszy z Kobylnicy do Dziewiczej Góry. Początek to przejazd autobusem podmiejskim ze szkoły do Kobylnicy, dalej jednak podróż odbyła się już tylko o własnych nogach. Wędrowaliśmy przez Wierzęcin, Mechowo Kicin kończąc na szczycie Dziewiczej Góry. Po drodze przyglądaliśmy się z bliska otaczającej nas przyrodzie, nasłuchiwaliśmy „odgłosów lasu”, odwiedziliśmy wyremontowany dwór Augusta Cieszkowskiego, widzieliśmy drewniany kościół w Kicinie leżący na szlaku kościołów drewnianych wokół Puszczy Zielonka. Łącznie w czasie 2.5 godziny pokonaliśmy pieszo 10km. Nagrodą za wysiłek fizyczny było ognisko oraz zabawy w Ośrodku Dziewicza Baza u podnóża Dziewiczej Góry. Świetnie w roli organizatorów spisali się zaangażowani do współpracy rodzice, którzy przygotowali kulinarne zaplecze oraz zapewnili transport potrzebnych do ogniska i zabawy materiałów.

W Collegium Historicum Novum - wyjście klasy 5b

Wizyta w Muzeum Rogala - klasa 2b

Nasze wrażenia z wizyty w piekarni - wyjście klasy 2 a

Super film -  "Zwierzogród" - wyjście klasy 1c

Wizyta w Banku - klasa 1c

"Dorotka po drugiej stronie tęczy" Teatr Profilaktyczny ALERT - Wyjście klasy 1b

Zajęcia edukacyjne w Ogrodzie Botanicznym to prawdziwa frajda. Grupa 0 najpierw szukała oznak wiosny i poznawała wiosenne kwiaty a następnie tworzyła wiosennego ludzika. Każdy swojego ludzika zabrał do domu.

więcej zdjęć...

W czwartek, 7 kwietnia grupa 0 odwiedziła Wielkopolskie Muzeum Wojskowe. Było tam mnóstwo mieczy, buław, zbroi i innych przedmiotów używanych przez rycerzy. Niektóre z nich nawet mogli wziąć do ręki lub przymierzyć. Bardzo dużo dowiedzieli się też o życiu rycerzy i dam w dawnych czasach. Na zakończenie ich wizyty zostali pasowani na kawalera i damę orderu.

Ogród Botaniczny

W teatrze Apollo

Dnia 1 lutego 2016r. uczniowie klas V oraz VI byli na przedstawieniu pt.,,Trollololo”. Spektakl dotyczył bardzo ważnych spraw – uzależnienia od Internetu i właściwego zachowania podczas korzystania z sieci.

W Interaktywnym Centrum Historycznym Ostrowa Tumskiego na lekcji edukacyjnej "Czas wielkich zmian" - klasa 5b

Śladami średniowiecznego Poznania - klasa 5b

Obserwujemy jesienną przyrodę klasa Ic

Fabryka Śmiechu "Michałek" - wyjście klasy Ic

W klinice weterynaryjnej - wyjście klasy Ic

Lekcja w plenerze klasy II a

Wykorzystaliśmy ostatnie ciepłe oraz słoneczne dni i wybraliśmy się na lekcję do parku. Mierzyliśmy i porównywaliśmy grubość pni drzew. Oglądaliśmy pod lupą liście oraz korę drzew. Poszukiwaliśmy kretowisk oraz owadów i ptaków. Próbowaliśmy wsłuchać się w odgłosy parku. Była to również okazja do podsumowania naszej wiedzy o drzewach i zwierzętach występujących w parku i lesie.

więcej zdjęć...

Wyjście klasy IIa i IIb na przedstawienie "Wielki Odkrywca"

"Ryś poznał kosmitę, pająka, papugę i samego siebie."
Mikołaj
"Ryś odkrył, że potrafi dobrze się bawić bez komputera."
Ola
"Chłopiec czekał na zabawkę, a okazało się, że miał ją cały czas przy sobie, bo była to jego wyobraźnia."
Fabian
"Kiedy startowała rakieta, był bardzo fajny dym i mrugały światła."
Kacper

więcej zdjęć...

Wyjście klasy IIb na przedstawienie "ALICJA PO DRUGIEJ STRONIE LUSTRA"

Klasy IV a, b, V a,b i VI a, b uczestniczyły w ogólnopolskim programie edukacji filmowej "Lekcje w kinie", organizowanej przez Centrum Edukacji Filmowej.

Rok szkolny 2014/15

Wycieczka czwartoklasistów na ORP POZNAŃ

W dniach 10.06. - 12.06.2015 r. odbyła się wycieczka uczniów klas 4 do Świnoujścia. Zgodnie z tradycją naszej szkoły uczniowie zakwaterowani byli w Porcie Wojennym w Świnoujściu na patronackim ORP „Poznań”. Uczniowie nie tylko zwiedzali Pomorze Zachodnie, ale uczyli się odpowiedzialności, samodzielności i wojskowej dyscypliny. Niemałym przeżyciem dla czwartoklasistów był chrzest morski i pasowanie na wilka morskiego nad brzegiem urokliwego Bałtyku.

Z WIZYTĄ W MIĘDZYRZECKIM MUZEUM FORTYFIKACJI I NIETOPERZY

Klasy piąte w poniedziałkowy ranek wybrały się na jedniodniową wycieczkę, a naszym głównym celem był Międzyrzecki Rejon Umocniony. Obiekt ten jest jednym z najciekawszych i bezcennych zabytków sztuki fortyfikacyjnej XX w. w Polsce i jednym z najciekawszych w Europie. Rozciąga się na odcinku ok. 100 km. i jest to potężny system poniemieckich fortyfikacji, powstały w latach 30. Podziemia odcinka centralnego MRU są obecnie rezerwatem nietoperzy, w którym zimuje ponad 30 tys. osobników należących do 12 gatunków nietoperzy. Wędrówkę w podziemiach zakończyliśmy wspólnym ogniskiem. Finałem naszej wycieczki była wolsztyńska parowozownia, ostatnia czynna parowozownia w Europie. W doskonałych nastrojach wróciliśmy do Poznania.

WYCIECZKA DO BISKUPINA I ROGOWA klas trzecich

Wycieczka klas pierszych do Osady Traperskiej w Bolechówku

Traperska Osada położona jest na skraju Parku Krajobrazowego "Puszcza Zielonka", zaledwie 15 km na północ od Poznania. Zwiedzanie tej niezwykłej osady oraz okolicy rozpoczęło się spacerem skrajem Parku Krajobrazowego. Nie zbrakło rozgrywek sportowych takich jak biegi pod górkę, wyścigi w długich stopach  czy przeciąganie powrozu. Najważniejszym jednak punktem wycieczki było spotkanie ze zwierzętami. Dzieci mogły karmić konie i strusie afrykańskie. Zobaczyły australijskie Emu,  owieczki kameruńskie, mogły też pogłaskać bardzo przyjazne psy Husky. Organizatorzy zadbali również o żołądki naszych małych traperów serwując pyszne kiełbaski i ciasto drożdżowe.

Wycieczka do Gospodarstwa Agroturystycznego
„Wesoła zagroda” w Witoldzinie

11.06.15 klasy IIA i IIB udały się na wycieczkę do Gospodarstwa Agroturystycznego „Wesoła zagroda” w Witoldzinie. Dzieci zapoznały się ze zwierzętami mieszkającymi w „Wesołej zagrodzie” takimi jak: koń, kozy, dziki, owce, lamy, kury, kaczki, gęsi, świnki morskie, pies, wąż. Z wielkim zaangażowaniem karmiły zwierzęta. Niezapomnianym przeżyciem było zdjęcie z wężem, przejazd bryczką, zdobienie domowych ciasteczek. Przy sprzyjającej pogodzie dzieci świetnie bawiły się na placu zabaw. Pełne niezapomnianych wrażeń wróciły do szkoły.

Wycieczka do Karpacza

W dniach 1.06 - 3.06.2015 klasa 6a pojechała na długo wyczekiwaną  wycieczkę do Karpacza. Pierwszego dnia uczniowie odwiedzili  Wrocław i zwiedzili tamtejsze ZOO. Jedną z jego atrakcji jest  otwarte niedawno Afrykarium -  olbrzymi pawilon z kilkoma basenami, w którym można poznać mieszkańców środowisk wodnych różnych części Afryki, m.in. jeziora Tanganika, Morza Czerwonego, Kanału Mozambickiego. Drugiego dnia wjazd kolejką linową na Kopę, która znajduje się na wysokości 1375 m n.p.m. Odwiedzili schroniska: „Śląski Dom” u podnóża Śnieżki oraz  „Samotnię” położoną nad Małym Stawem. Wędrując przez góry podziwiać można było przepiękne widoki Karkonoszy. Trzeci dzień spędzili w Western City – Mieście Prawdziwych Kowbojów. Można było tam zaliczyć różne sprawności, miedzy innymi: jazdę konną, strzelanie z łuku, rzuty włócznią. Wieczorem wszyscy wrócili do domu bardzo zmęczeni, ale też bardzo zadowoleni.

Fascynujący Świat Roślin w Arboretum Kórnickim

Trwa międzynarodowa akcja „Fascynujący Świat Roślin”. Po klasach szóstych, które kilka dni temu odwiedziły Ogród Botaniczny w Poznaniu, tym razem uczniowie klas piątych wybrali się na zajęcia do Arboretum Kórnickiego. Podczas spotkania dowiedzieliśmy się co oznaczają słowa: dendrologia (nauka zajmująca się badaniem drzew i krzewów) i arboretum (miejsce, w którym kolekcjonuje się i prowadzi badania nad drzewami i krzewami). Wiemy już także, w jaki sposób rozsiewają się nasiona roślin, jak można obliczyć wiek drzewa. Jednakże największym przeżyciem, zwłaszcza dla naszych zmysłów wzroku i węchu był widok i zapach kwitnących magnolii, azalii, różaneczników, a także lilaków. Zachęcamy wszystkich gorąco do odwiedzin Arboretum 23-24 maja – będą to „Dni Azalii i Różaneczników”. Widok jest naprawdę niesamowity.

Fascynujący Świat Roślin

Rozpoczęła się trzecia edycja międzynarodowej akcji „Fascynujący Świat Roślin 2015”. Jej celem jest zaprezentowanie pracy osób zafascynowanych światem roślin, a także przekazanie przesłania, że wiedza o roślinach jest niezmiernie ważna dla rozwoju rolnictwa, zrównoważonego wytwarzania żywności, a także ogrodnictwa i leśnictwa. Znajomość świata roślin ma nie mniejsze znaczenie w produkcji wszelkich innych produktów pochodzenia roślinnego, jak papier, drewno, odczynniki chemiczne, energia, czy farmaceutyki. Bardzo ważnym przesłaniem jest również wskazanie znaczenia roślin dla zachowania środowiska. Klasy 6„a” i 6„b” w ramach tej akcji wzięły udział w wykładzie „Niebezpieczne i trujące rośliny krajów egzotycznych”, który odbył się w Ogrodzie Botanicznym. Dowiedzieliśmy się jak niebezpieczne mogą być niektóre rośliny, które często w celach obronnych wytwarzają liczne toksyny Brak wiedzy na temat ich trujących właściwości oraz często nierozważne spożycie nieznanych roślin może być powodem różnorakich problemów zdrowotnych.

więcej zdjęć....

Wizyta w PKO BP

Uczniowie kl. IIa i kl. IIb podczas wizyty w I Oddziale PKO BP zapoznali się z działalnością banku. Pani Ewa Zielińska, opiekun SKO, zaprosiła dzieci do obejrzenia wystawy „80 LAT SKO W PKO BP”. Bardzo ciekawie opowiadała o historii powstania SKO. Jak dawniej dzieci oszczędzały pieniądze i jakie są możliwości oszczędzania dzisiaj. Przewodnikiem po wystawie była Żyrafa „Lokatka”. Uczniowie zwiedzili również skarbiec i grali w grę multimedialną. Na zakończenie wizyty wzięli udział w krótkim quizie wiedzy ekonomicznej oraz otrzymali upominki z logo SKO. Wizyta w banku poszerzyła ich wiedzę z zakresu edukacji finansowej.

więcej zdjęć ...

jeszcze więcej zdjęć ....

Wycieczka do  ZOO

5 maja klasa 1b miała okazję poznać niektórych mieszkańców Starego ZOO. Dzieci dowiedziały się, czym się różnią płazy od gadów, po co królikom długie uszy, a także, co to jest wylinka. Najbardziej jednak podobało im się obcowanie „na żywo” ze zwierzętami. Mogły pogłaskać ślicznego króliczka, a nawet potrzymać prawdziwego węża!

więcej zdjęć...

Projekt „Słyszysz? Muzyka w przyrodzie a przyroda w muzyce”.

W Ogrodzie Botanicznym uczniowie kl.4b wzięli udział w dwóch warsztatach. Pierwsze zajęcia prowadził pan Piotr Wiśniewski-poznański lutnik. Najpierw przybliżył uczniom pracę lutnika, pokazał etapy budowy skrzypiec. Pod jego czujnym okiem dzieci z materiałów  przyrodniczych tj: tykwa, bambus, glediczja trójcierniowa i szyszki, konstruowały instrumenty. Następnie po krótkiej przerwie odbyły się warsztaty z emisji głosu, które poprowadził pan Piotr Woźniak, znany wokalista, kompozytor i gitarzysta. Uczniowie wykonywali różne ćwiczenia usprawniające aparat mowy. Mieli również możliwość wysłuchania krótkiego koncertu. Po zajęciach wzbogaceni o nowe doświadczenia wrócili do szkoły.

KOMPUTERY TAMTEJ ERY

Dnia 04.05.2015r. uczniowie ze szkolnej świetlicy środowiskowej mieli okazje wzięcia udziału w lekcji retro-informatyki, zorganizowanej w galerii handlowej City Center Poznań,  "KOMPUTERY TAMTEJ ERY", podczas której uczniowie poznali historię komputerów od czasów drugiej wojny światowej (ENIAC, Colossus) po Commodore 64, Amiga 500, Atari.

Wystawa cieszy się wielkim powodzeniem i nie może narzekać na brak odwiedzających.

więcej zdjęć z wycieczki...

Wizyta w Ogrodzie Botanicznym

Nasza szkoła jako jedna z czterech poznańskich szkół dostała się do edukacyjnego projektu „Słyszysz? Muzyka w przyrodzie a przyroda w muzyce”. Szkołę reprezentuje klasa 4 b. Uczniowie będą uczestniczyć w 6 bezpłatnych warsztatach w Ogrodzie Botanicznym oraz w Muzeum Instrumentów. Na warsztatach dzieci min. dowiedzą się, jakie dźwięki wydają różne gatunki i części roślin. Pod okiem zawodowego lutnika będą projektować i budować instrumenty muzyczne. Spróbują swoich sił w profesjonalnym studiu nagrań. A na zakończenie projektu odbędzie się koncert i happening pokazujący dokonania dzieci. Pierwsze warsztaty „W poszukiwaniu dźwięku w przyrodzie” odbyły się w Ogrodzie Botanicznym.  Uczniowie w sali konferencyjnej próbowali odpowiedzieć na pytanie -z czym kojarzy się dźwięk i cisza? Następnie w plenerze podczas różnych zabaw poszukiwali dźwięków.  Dzięki słonecznej pogodzie i wspaniałej atmosferze zajęcia były udane.

Muzeum Instrumentów Muzycznych

Tym razem wybraliśmy się na warsztaty do Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu. Warto tu dodać, że muzeum w Poznaniu to jedyne w Polsce tego typu, a jego kolekcja jest jedną z największych w Europie. Powitała nas Pani przewodnik i zaprosiła do świata muzyki. Swoją wędrówkę rozpoczęliśmy od wysłuchania melodii granych na pozytywkach, katarynce i szafie grającej. Następnie obejrzeliśmy kolekcje instrumentów dętych, strunowych i klawiszowych. Naszą uwagę zwróciły instrumenty ludowe: polskie, europejskie i te z odległych zakątków świata. Widzieliśmy fortepian, na którym grywał Fryderyk Chopin. W każdej sali zwracaliśmy uwagę na materiały z jakich są wykonane instrumenty. Na zakończenie wizyty w sali koncertowej podsumowaliśmy zdobytą wiedzę.

Pełna wrażeń wizyta w Starym Zoo

Dnia 20. kwietnia klasa 1a wybrała się na zajęcia do Starego Zoo. Lekcja "Zwierzaki naszego zoo", w której uczestniczyły pierwszaki była nie tylko bardzo pouczająca, ale również pełna wrażeń. Każdy mógł dotknąć jaszczurki, węża oraz królika. Pani prowadząca zajęcia opowiedziała  wiele ciekawostek na temat zwierząt. Dzieci odwiedziły również Pawilon Zwierząt Zmiennocieplnych, gdzie zobaczyły przeróżne jaszczurki, węże, ryby, krokodyle. Wrażenie zrobiły na nich Warany z Komodo, nazywane także smokami. Na wybiegach można było zobaczyć osły, kucyki, alpaki , nie zabrakło też gibonów i koczkodanów.

Z wizytą na Wyspie Wieloryba

Uczniowie klasy 5a odwiedzili centrum handlowe King Cross Marcelin, w którym mieści się Wyspa Wieloryba – Centrum zabaw i edukacji. Naszym celem były warsztaty „Mały Naukowiec” czyli fizyka i chemia na wesoło. Jak działa poduszkowiec? Czy woda może płynąć pod górkę? Co to jest tarcie? Jak zrobić jajko, które przetrwa upadek z 5 metrów? Tego wszystkiego dowiedzieliśmy się na Wyspie Wieloryba. Nie zabrakło konkursów i wspólnych zabaw. Kiedy odkryliśmy tajemnice otaczającego nas świata, mogliśmy wyszaleć się podczas zabawy na głównym placu wyspy.

więcej zdjęć z wizyty na Wyspie Wieloryba...

Koło Poznańczyków na wystawie
„Nocny Poznań w blasku neonów”