SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 im. Okrętu Rzeczypospolitej Polskiej "Poznań" W POZNANIU

POPRZEDNIE LATA...

ROK SZKOLNY 2019/2020

WIZYTA W SZPITALU
Klasa 7a w ramach doradztwa zawodowego odwiedziła szpital na ul. Długiej  w Poznaniu. Poznaliśmy historię tego zabytkowego budynku oraz obejrzeliśmy salę chorych na oddziale anestezjologii i intensywnej terapii. O wszystkim opowiedział nam kierownik oddziału oraz panie pielęgniarki. Była to na pewno niezapomniana i przejmująca wycieczka.

Z WIZYTĄ NA LOTNISKU

Klasa 7a miała okazję zwiedzić lotnisko Ławica w ramach projektu "POZnaj Ławicę". Mogliśmy poczuć się jak prawdziwi pasażerowie. Otrzymaliśmy karty pokładowe, przeszliśmy odprawę bezpieczeństwa oraz byliśmy w hali przylotów, gdzie podróżni odbierają swoje bagaże. Ponadto przejechaliśmy autobusem płytę lotniska, gościliśmy w straży pożarnej, gdzie dowiedzieliśmy się jak wygląda praca strażaków w porcie lotniczym. Z zaciekawieniem oglądaliśmy jak wygląda załadunek bagażu w ładowni oraz z niewielkiej odległości obserwowaliśmy lądowanie oraz start samolotu pasażerskiego. Niezapomniana wycieczka.

więcej zdjęć....

WYCIECZKA DO GOŁUCHOWA

W sobotę 19 października grupa uczniów w ramach kółka Przyrodniczo-Turystycznego uczestniczyła w wycieczce do Gołuchowa. Zwiedziliśmy z przewodnikiem zamek, który został wzniesiony w latach 1550-1560 dla Rafała Leszczyńskiego. Dowiedzieliśmy się o jego historii i następnych właścicielach – między innymi Działyńskich i Czartoryskich. W trzech kolejnych budynkach gospodarczych zamku: oficynie, powozowni i owczarni utworzono Muzeum Leśnictwa, które również mieliśmy okazję zwiedzić. Piękna pogoda sprawiła, że mogliśmy zobaczyć piękno polskiej, złotej jesieni w parku-arboretum otaczającym zamek. Wycieczka odbyła się dzięki współpracy z Towarzystwem Miłośników Miasta Poznania.

więcej zdjęć...

Wizyta klas 8 w Teatrze Muzycznym na musicalu "Footloose".