SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 im. Okrętu Rzeczypospolitej Polskiej "Poznań" W POZNANIU

Klasa 7 A - wychowawca

Ewelina Toporek

Rok szkolny 2019/2020

UDZIAŁ W AKCJI "SPRZĄTANIE ŚWIATA 2019"

CZAS NA AKTYWNOŚĆ-EUROPEJSKI TYDZIEŃ SPORTU

Europejski Tydzień Sportu ma na celu promować sport i aktywność fizyczną w całej Europie. Akcja zachęca obywateli do aktywnego trybu życia w ciągu obchodów Tygodnia oraz przez cały rok. Jest to największe wydarzenie tego typu organizowane w Europie od 2014 roku.
Nasza szkoła po raz drugi uczestniczy w obchodach. W dniach 23.09.-30.09.2019r. w szkole zawisły plakaty pod hasłem Be Active-Bądź aktywny. Natomiast klasa 7a wraz z wychowawcą spędziła lekcję wychowania fizycznego w plenerze. Razem biegliśmy na terenach przy Warcie. Był pot, adrenalina i świetna zabawa.
Zachęcamy wszystkich, niezależnie od wieku i poziomu sprawności fizycznej do udziału i obchodów ETS.

DZIEŃ CHŁOPCA W 7A
Dziewczęta nie zapomniały o chłopcach w dniu ich święta. Były życzenia oraz kolorowe skarpetki.

Mecz towarzyski z SP 85

zobacz więcej...

POMAGAMY ZWIERZĘTOM ZE SCHRONISKA

Klasa 7a włączyła się do akcji na rzecz zwierząt ze schroniska: "Pomagamy zwierzętom". Uczniowie wykonali kolorowe pudła, do których można przynosić najpotrzebniejsze rzeczy dla bezdomnych zwierząt: karmę, koce, ręczniki, zabawki. Pudła znajdują się w holu szkoły oraz budynku bocznym.
Dziękujemy wszystkim za okazaną pomoc.

WIZYTA W SZPITALU
Klasa 7a w ramach doradztwa zawodowego odwiedziła szpital na ul. Długiej  w Poznaniu. Poznaliśmy historię tego zabytkowego budynku oraz obejrzeliśmy salę chorych na oddziale anestezjologii i intensywnej terapii. O wszystkim opowiedział nam kierownik oddziału oraz panie pielęgniarki. Była to na pewno niezapomniana i przejmująca wycieczka.

Z WIZYTĄ NA LOTNISKU

Klasa 7a miała okazję zwiedzić lotnisko Ławica w ramach projektu "POZnaj Ławicę". Mogliśmy poczuć się jak prawdziwi pasażerowie. Otrzymaliśmy karty pokładowe, przeszliśmy odprawę bezpieczeństwa oraz byliśmy w hali przylotów, gdzie podróżni odbierają swoje bagaże. Ponadto przejechaliśmy autobusem płytę lotniska, gościliśmy w straży pożarnej, gdzie dowiedzieliśmy się jak wygląda praca strażaków w porcie lotniczym. Z zaciekawieniem oglądaliśmy jak wygląda załadunek bagażu w ładowni oraz z niewielkiej odległości obserwowaliśmy lądowanie oraz start samolotu pasażerskiego. Niezapomniana wycieczka.

więcej zdjęć....

POMOC DLA SCHRONISKA

Klasa 7a zaangażowała się w wolontariat dla schroniska. Uczniowie na godzinie wychowawczej wykonali plakaty oraz kolorowe pudła, do których potem zbierana była karma oraz najpotrzebniejsze rzeczy dla bezdomnych zwierząt. Cała zbiórka trwała przez październik, a wszystkie zebrane dary przekazane zostały dla schroniska w Poznaniu przy ulicy Bukowskiej. Na koniec całej akcji klasa odwiedziła schronisko, aby zobaczyć komu mogli pomóc oraz bliżej poznać i przyjrzeć się działalności schroniska.
Wszystkim dobrym ludziom, dla których los bezdomnych zwierząt nie jest obojętny serdecznie dziękujemy za przyniesione rzeczy.

więcej zdjęć...

"KOCHANOWSKI - CZYLI WSZYSTKO O DISCO"

Uczniowie klas 7a ,7b, 6b wybrali się na spektakl pt:"Fraszki". Na scenie wystąpili aktorzy Teatru Fabryka Kultury z Katowic, którzy w ciekawy sposób przedstawili życie i twórczość Jana Kochanowskiego. Nie zabrakło humoru, tańca i dynamicznej muzyki. Obok fraszek pojawiły się treny, które zmuszały do przemyśleń nad przemijaniem i tęsknotą oraz pozwoliły na chwile wzruszeń.

MEDIACJE

Uczniowie klasy 7a po raz kolejny wzięli udział w warsztatach z mediacji. Klasa przypomniała sobie czym jest mediacja i jakie ma cechy oraz jaką rolę pełni mediator. Wszyscy byli aktywni i zaangażowani w odgrywanie scenek.

ANDRZEJKI
Ostatni tydzień listopada to czas na wróżby i czary. W klasie 7a odbyły się Andrzejki. Lanie wosku wzbudziło wielkie zainteresowanie:)

MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL MŁODEGO WIDZA
Klasa 7a obejrzała film pt.: "Kickbokserka" w ramach Festiwalu Młodego Widza. Film opowiadał historię dwunastoletniej dziewczyny, która zmaga się z rodzinnymi problemami. Postanawia rozpocząć treningi w klubie kickbokserskim, aby zapomnieć o sytuacji w domu.

WARSZTATY KULINARNE
Uczniowie z klasy 7a wzięli udział w warsztatach kulinarnych ze zdrowej żywności. Klasa spróbowała swoich sił w kuchni azjatyckiej. Mieliśmy okazję zrobić prawdziwy kimbap czyli tradycyjną potrawę kuchni koreańskiej, przyrządzonej z ryżu owiniętego w prasowane wodorosty z dodatkiem warzyw, owoców, a także ryb.

KLASOWA WIGILIA
W klasie 7a nie zabrakło klimatu Świąt Bożego Narodzenia. Były życzenia, pięknie ubrany strój, choinka i oczywiście prezenty.