SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 im. Okrętu Rzeczypospolitej Polskiej "Poznań" W POZNANIU

POPRZEDNIE LATA...

WYCIECZKA DO PALMIARNI KLASY III A

Nasza wycieczka do Palmiarni była bardzo udana. Podziwialiśmy różne niezwykłe rośliny ze wszystkich stref klimatycznych a przesympatyczna pani przewodnik opowiedziała nam mnóstwo ciekawych informacji o tych roślinach.

Wyjście do Multikina na przedstawienie „Różnorodność kultur” oddziału przedszkolnego "0 B"

WYCIECZKA DO COTTBUS

3 grudnia odbyła się szkolna wycieczka do Cottbus. Po 4 godzinnej podróży zwiedzaliśmy miasto. Zobaczyliśmy Wieżę Grodkowską – pozostałość umocnień miejskich z XV w., Kościół pofranciszkański św. Mikołaja, rynek ze starymi kamienicami i apteką Pod Lwem z 1568r. oraz Kościół Zamkowy. Potem spędzaliśmy czas na Jarmarku Bożonarodzeniowym oraz w Centrum Handlowym. Dodatkową atrakcją okazał się spacer po parku Branitz, gdzie podziwialiśmy dwie piramidy, jedną na wodzie, drugą na lądzie. Ostatnim punktem programu była wizyta w Manufakturze Czekolady „Felisitas” w miejscowości Hornow, w której wykonywane są ręcznie wyroby czekoladowe. Po przybyciu do Manufaktury zostaliśmy poczęstowani kubkiem gorącej czekolady. Obejrzeliśmy film opowiadający o historii tego miejsca. Wzięliśmy również udział w warsztatach . Każdy z uczestników przygotował swoją słodką tabliczkę czekolady. Na koniec pobytu w „Felisitas” wstąpiliśmy do „słodkiego” sklepu i na czekoladowe (pyszne) lody.

Radio Poznań - wyjście klasy 7 A

W czwartek 15 listopada w ramach doradztwa zawodowego uczniowie klasy VII A udali się na wizytę do Radia Poznań, dawniej Radia Merkury. Jest to pierwsza, poznańska stacja radiowa. Swoją siedzibę posiada w dzielnicy Łazarz.

więcej zdjęć...

Wyjście do Multikina 51 na przedstawienie teatralne pt.:"Zebranie"

WYCIECZKA KLASY 6A DO HOTELU NOVOTEL

Klasa 6a odwiedziła hotel Novotel Malta. Podczas wycieczki obejrzeli pokoje hotelowe, które zostały specjalnie przygotowane na pobyt rodzin z dziećmi. Ponadto zwiedzili sale konferencyjne oraz pokój fitness. Dowiedzieli się, jak wygląda praca pani pokojowej. Najważniejszym punktem zwiedzania była kuchnia hotelowa, gdzie spotkali się z samym szefem. Obejrzeli główne pomieszczenie, gdzie przyrządzane są posiłki dla gości. Bardzo miłym akcentem wycieczki było zjedzenie śniadania hotelowego w formie bufetu. Każdy przygotował pożywne i zdrowe kanapki, które osobiście ocenili szefowie kuchni. Po takiej wizycie zrozumieli jak ciężka, ale i przyjemna jest praca w hotelu.

SPOTKANIE Z PRZESZŁOŚCIĄ W BISKUPINIE

W sobotę 6 października dzięki współpracy z Towarzystwem Miłośników Miasta Poznania grupa uczniów naszej szkoły odwiedziła Biskupin – wieś leżącą w województwie kujawsko-pomorskim. Wizyta w Biskupinie to podróż w czasie do początków polskiego państwa, a nawet do początków osadnictwa na terenie naszego kraju. Znajduje się tam stanowisko archeologiczne odkryte w 1933 roku, zawierające pełnowymiarowe rekonstrukcje wału obronnego, falochronu, bramy, ulic i budynków mieszkalnych. Dowiedzieliśmy się, że gród powstał ok. 748 roku p.n.e., a na terenie osady znajdowało się ok. 106 domostw i 11 ulic. Ocenia się, że w osadzie mieszkać mogło od 800 do 1000 ludzi, którzy trudnili się głównie uprawą roli, hodowlą zwierząt i rzemiosłem - tkactwem, garncarstwem, odlewami z brązu i żelaza, ale również myślistwem, rybołówstwem czy zbieractwem. My mieliśmy okazję wziąć udział w warsztatach tkackich, a nasze utkane przez nas kolorowe paski mogliśmy zabrać ze sobą. Było to bardzo ciekawe spotkanie z historią i pełni wrażeń, zmęczeni późnym popołudniem wróciliśmy do domu.

Wycieczka do Akademii Muzycznej
 25 września uczniowie klasy 5b wybrali się na spektakl muzyczny pt. "Music FREEstyles" do Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu. Uczniowie z wielką ochotą i nadzieją przekroczyli mury uczelni, która już z zewnątrz zrobiła na nich wielkie wrażenie. Przedstawienie rozpoczęło wspólną aktywnością muzyczną, a następnie sceną zawładnęli studenci oraz uczniowie jednej z podpoznańskich szkół podstawowych. Spektakl dostarczył wielu wrażeń słuchowych i wizualnych, ale przede wszystkim był bardzo ciekawą i niekonwencjonalną lekcją muzyki.