SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 im. Okrętu Rzeczypospolitej Polskiej "Poznań" W POZNANIU

Link do wycieczek z lat wcześniejszych...

ROK SZKOLNY 2017/18

OSTATNIE DNI PRZED FERIAMI

Po trudach pierwszego semestru przyszedł czas na chwilę odpoczynku. Był nim czwartek 8 lutego, w którym to uczniowie klas 4-7 wybrali się z wychowawcami do kina na film „Cudowny chłopak”. Ta ujmująca historia o wrażliwym Auggiem Pullmanie, odstraszającym swoim wyglądem ludzi, jest cenną lekcją empatii, rodzicielstwa i budowania przyjacielskich relacji. Młodzi widzowie przekonali się o tym, że piękno to nie tylko wygląd, ale i to, co nosimy w sobie.

Czy „Cudowny chłopak” podobał się uczniom? Wielkie brawa po seansie jednoznacznie potwierdziły opinię młodych widzów na temat obejrzanego filmu.

Nauka jazdy na łyżwach
Klasa 5a zakończyła zimowy cykl wyjść na lodowisko Malta. Przez ponad miesiąc uczniowie pod okiem pani instruktor poznawali technikę jazdy na łyżwach. Już dziś każdy może powiedzieć, że nauczył się bardzo dużo i świetnie się bawił. Za rok będziemy kontynuować lekcje, a pani instruktor podziękowaliśmy laurkami, w których każdy się podpisał.

"Czy ktoś widział kulturę?"
Klasa 5a razem z klasą 5b odwiedzili Multikino 51, aby obejrzeć przedstawienie pt:."Czy ktoś widział kulturę?".Historia inteligentnego Alka miała skłonić młodą widownię do refleksji nad własnym zachowaniem i kulturą osobistą.

ZA KULISAMI TEATRU

Uczniowie klasy 7b mieli okazję zwiedzić Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu. Przewodnik przedstawił młodzieży ciekawą historię Teatru i osób z nim związanych oraz pokazał, niedostępne dla widzów, obszerne zaplecze historycznego budynku: charakteryzatornię, rekwizytornię, reżyserkę dźwięku, kieszeń sceniczną czy zapadnię.

Uczniowie mogli podziwiać foyer, a z pozycji komfortowej loży honorowej, widownię na 858 miejsc z okazałym kryształowym żyrandolem. Okazało się, że Teatr jest miejscem pracy nie tylko śpiewaków, tancerzy, muzyków, ale i stolarzy, ślusarzy, krawców, tapicerów, obuwników, a nawet przedstawicieli ginących zawodów, np. modystek.

Uczniowie wiele wiedzą o przedstawieniach teatralnych, ale bez wątpienia wycieczka ta dostarczyła im ciekawej wiedzy i niezapomnianych doznań.

więcej zdjęć...

W Teatrze Animacji przeżywamy już pierwsze, świąteczne chwile na przedstawieniu pt."Bombka z gwiazdką".

Dzieciństwo w Grenlandii - projekt

W ramach projektu "Mali odkrywcy" tym razem poznaliśmy jak żyją ludzie na zimnej Grenlandii. Dowiedzieliśmy się jak mieszkają, w co się ubierają i co jedzą. Zaskoczeniem była dla nas informacja, że nasi rówieśnicy chodzą do szkoły tylko raz w tygodniu na pięć lekcji.

W świecie arcydziełek
Czym różni się portret od martwej natury, co to jest pejzaż? Tego dowiedzieliśmy się podczas wizyty w Muzeum Narodowym podczas lekcji "W świecie arcydziełek". Była to nasza pierwsza wizyta w tym muzeum i z pewnością nie ostatnia.

W TEATRZE POLSKIM

Wspaniałym mikołajkowym prezentem mogą być nie tylko słodycze, ale i bilety do teatru. Taka właśnie niespodzianka czekała na uczniów klasy 7b, którzy 5 grudnia mieli okazję przeżyć wyjątkowe chwile w Teatrze Polskim.

Młodzież obejrzała spektakl „Krakowiacy i Górale” Wojciecha Bogusławskiego w reżyserii Michała Kmiecika. Wartka akcja, nawiązanie do polskiej współczesnej rzeczywistości, zaskakujące rozwiązania sceniczne ujęły młodych widzów. Żywym tematem dyskusji po spektaklu teatralnym była również gra aktorów i stwierdzenie, że aktorstwo to jednak niełatwy zawód.

Następne spotkanie klasy 7b z Teatrem Polskim już w styczniu, dla odmiany, zwiedzanie i odkrywanie tajemnic historycznego gmachu.

Warsztaty kulinarne w Pizza Exspress

Sami robiliśmy swoje wymarzone pizze. Niektórzy z nas wykazali się ogromną znajomością sztuki kulinarnej. Było bardzo przyjemnie, no i oczywiście smacznie!

Wycieczka do skansenu i Muzeum Pszczelarstwa w Swarzędzu

W Skansenie i Muzeum Pszczelarstwa w Swarzędzu dzieci z oddziałów przedszkolnych zapoznały się z historią bartnictwa i pszczelarstwa. Obejrzały zabytkowe ule. Podczas lekcji muzealnej poznały życie pszczół. Wykonały świecę woskową. Na zakończenie wizyty w muzeum skosztowały pysznego miodu.

W TEATRZE MUZYCZNYM

W poniedziałek 13 listopada uczniowie klas VII uczestniczyli w musicalu „Balladyna” w poznańskim Teatrze Muzycznym.

Ta forma teatru, która łączy muzykę, piosenki, dialogi mówione i taniec, spodobała się siódmoklasistom. Przez półtorej godziny aktorzy zawładnęli uczniowską widownią i wciągnęli ją w niecodzienną opowieść o okrutnej drodze Balladyny do władzy. Świetna gra aktorów, partie śpiewane, zaskakujące efekty wizualne i dźwiękowe sprawiły, że młodzież była w pełni usatysfakcjonowana, a artystów opuszczających scenę nagrodziła gromkimi brawami.

Kolejny wyjazd siódmoklasistów do teatru już wkrótce, tym razem do Teatru Polskiego.

Lekcja w Muzeum Narodowym

Tym razem w Muzeum Narodowym podziwialiśmy różne portrety, autoportrety, portrety grupowe, popiersia i karykatury.  A potem na warsztatach plastycznych próbowaliśmy je narysować.

W MUZEUM ROGALA

Wizyta w Rogalowym Muzeum Poznania była bardzo udana.
Uczestniczyliśmy w pokazie wypieku rogali świętomarcińskich. Nauczyliśmy się również kilku słów z gwary poznańskiej. Prowadzący opowiedzieli nam historię rogali. Obejrzeliśmy także multimedialną prezentację o Poznaniu. W muzeum bardzo nam się podobało.

Wizyta w przedszkolu

W MUZEUM ROGALA ŚWIĘTOMARCIŃSKIEGO - wycieczka oddziałów przedszkolnych.

W Muzeum Rogala dowiedzieliśmy się, że dawniej w Poznaniu używano gwary poznańskiej. Zapoznaliśmy się z legendą o św. Marcinie i tradycją wypiekania rogali świętomarcińskich. Sami przygotowaliśmy ciasto na rogale i smakowaliśmy pyszne wypieki. Na koniec otrzymaliśmy od cukierników Certyfikat Rogalowego Czeladnika.

Przed Świętem Zmarłych - wyjście klasy 3 C

W Teatrze Animacji - wyjście klas 3 A i 3 B

Wybraliśmy się do Teatru Animacji na przedstawienie „Słoń i kwiat”.

zobacz więcej...

LEKCJA W ZOO

W mroźny wtorkowy dzień wybraliśmy się na lekcję edukacyną do starego ZOO. Poznaliśmy  niektóre zwierzęta i dowiedzieeliśmy się: jak się odżywiają, skąd pochodzą. Mieliśmy bezpośredni kontakt z wężem, żółwiem naleśnikowym i ślimakiem olbrzymim. Po lekcji udaliśmy sie na spacer  po zoo, oglądaliśmy osły, ptaki, woły i inne zwierzęta. Wróciliśmy do szkoły w dobrych humorach. Ta lekcja na długo pozostanie w naszej pamięci, a wiedzę, którą zdobyliśmy wykorzystamy.

WIĘCEJ ZDJĘĆ...

Wycieczka klas 2A i 2 B

Kontynuując realizację projektu "Mali odkrywcy" kolejny raz odwiedziliśmy Muzeum Archeologiczne. Każda wizyta w muzeum jest dla nas ogromną skarbnicą wiedzy.

Poznajemy bajki i legendy w Teatrze Animacji - wyjście klasy 0 A i 0 B

WYCIECZKA DO ROGALINA

W sobotę 14 października grupa uczniów pod opieką nauczyciela przyrody pojechała na wycieczkę do Rogalina. Zwiedziliśmy przepiękny barokowo – klasycystyczny pałac z XVIII wieku. Pani przewodnik opowiedziała nam historię rodziny Raczyńskich, pokazała wnętrza pałacu, arrasy, portrety. Największe wrażenie wywarła na nas przepiękna, neobarokowa biblioteka. Mieliśmy także czas na zwiedzanie parku ze słynnymi dębami: Lech, Czech i Rus. Wycieczka odbyła się dzięki współpracy z Towarzystwem Miłośników Miasta Poznania. „Wiem coś więcej o Poznaniu” to program adresowany do dzieci i młodzieży uczęszczających do poznańskich szkół wszystkich typów, mający na celu ukazanie i przybliżenie im walorów kulturalnych oraz historycznych i krajoznawczych Miasta Poznania i Wielkopolski, a także wpajanie postaw proekologicznych.

Opisywali dzieło sztuki…

12 października uczniowie klasy 7b odwiedzili Muzeum Narodowe, aby podjąć próbę interpretacji wybranego obrazu, a następnie samodzielnie go opisać. Sztuka to niełatwa! Dzięki profesjonalnie poprowadzonym warsztatom, które wyposażyły uczniów w wiedzę na temat rodzajów kompozycji, kolorystyki, faktury czy światłocienia, udało się w pełni zrealizować zamierzony cel.Zadowolenie uczniów było tym większe, że opis dotyczył jednego z najlepszych obrazów kobiety-malarki, Sofonisby Anguissoli „Gra w szachy”. Należy on do arcydzieł sztuki, a z dumą dodajmy, znajduje się w Galerii Malarstwa i Rzeźby Muzeum Narodowego w Poznaniu.

WYCIECZKA KLAS V DO ŚWINOUJŚCIA

W poniedziałek, 11 września, kilka minut po godzinie 7 rano, uczniowie  klas piątych wyruszyli autokarem z Poznania, by rozpocząć swoją  niezwykłą morską przygodę. Zgodnie ze szkolną tradycją związaną z patronem szkoły, uczniowie starszych klas spędzają niezapomniane dwie noce na okręcie wojennym w Świnoujściu.
Pierwszego dnia wycieczki przyszłe wilki morskie przeszły chrzest. Trzeba było wykazać się sprawnością, wytrwałością i poczuciem humoru. Pogoda sprzyjała radosnym zabawom na plaży, a sportowe rozgrywki przykłuwały uwagę plażowiczów. Zabawy było co niemiara. Po pierwszej nocy na okręcie dzieci spotkały się z przewodnikiem, który zaprowadził je do najciekawszych miejsc Świnoujścia i okolic. Zwiedziły m.in. Fort Gerharda, jeziorko Turkusowe i największą w Polsce latarnię morską, na której szczyt prowadziło 308 schodów! Wieczorem oficer dyżurny oprowadził wycieczkowiczów po okręcie pokazując wszystkie skomplikowane urządzenia sterownicze, a także miejsce gdzie nasi marynarze jedzą posiłki.
Druga noc nie miała końca. Okazało się, że niektórym  sen zupełnie nie jest potrzebny. Przynajmniej na okręcie
J
Trzeciego dnia czekała dzieci jeszcze wycieczka do Międzyzdrojów i przechadzka Aleją Gwiazd oraz emocjonujące poszukiwania drogi w Labiryncie Luster. Po obiedzie trzeba było wracać do domu, ale wrażenia pozostaną na pewno na zawsze!